۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۴

توسط ماموران نیروی انتظامی استان صورت گرفت؛

دستگیری ۸ سارق خودرو در آذربایجان شرقی/ انهدام یک باند حرفه ای

دستگیری ۸ سارق خودرو در آذربایجان شرقی/ انهدام یک باند حرفه ای

تبریز – ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی هشت سارق خودرو و لوازم داخلی خودرو را دستگیر و یک باند حرفه ای سارقان را متلاشی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در عملیات های جداگانه ای که توسط نیروهای فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در شهرستان های تبریز، اهر و اسکو انجام شد، هشت سارق خودور و لوازم داخلی خودرو شناسایی و دستگیر و یک باند حرفه ای سارقان نیز متلاشی شد و در جریان رسیدگی به این پرونده ها نفر مالخر نیز در چنگال قانون گرفتار شده اند.

باند سارقان حرفه ای خودرو و داخل خودرو در تبریز متلاشی شد

در همین خصوص فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران از دستگیری شش سارق حرفه ای خودرو و قطعات خودرو توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ جانبازان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو و داخل خودرو در منطقه ای از تبریز، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ویژه پلیس تبریز قرار گرفت.

سرهنگ فرهنگ نوروزی در ادامه بیان داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ جانبازان، با انجام تحقیقات پلیسی موفق شدند یکی از سارقان اصلی را شناسایی کرده و وی را هنگام پرسه زنی با یک خودروی مسروقه طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی همچنین تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرم می شد، در بازجویی تکمیلی لب به اعتراف گشوده و به ۱۲ فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو با همدستی پنج سارق دیگر و محل اختفای آنان اعتراف کرد و در ارتباط با این پرونده، دو نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان به شهروندان توصیه کرد تا هنگام ترک خودروی خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشند، وسایل شخصی و قیمتی را بصورت قابل رویت و مشخص در داخل خودرو قرار ندهند و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچ و یا قفل پدال و سایر تجهیزات بازدارنده مجهز کنند تا از وقوع چنین سرقت هایی جلوگیری شود.

کشف ۱۰ فقره سرقت در اهر و دستگیری سارق داخل خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری یک نفر سارق داخل خودرو با ۱۰ فقره سرقت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ یونس منفرد در ادامه تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و تحقیقات تخصصی، یک نفر متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند که فردی معتاد وسابقه دار بوده و در بازجویی های فنی پلیس به ۱۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف کرد و تعداد سه نفر مالخر نیز در این زمینه شناسایی و با دستگیری آنها مقادیری اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

کشف ۹ فقره چک و کارت بانکی سرقتی از سارق داخل خودرو در اسکو         

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو نیز سه شنبه از دستگیری سارق داخل خودرو و کشف ۹ فقره چک و کارت بانکی سرقتی در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: در پی خبر واصله مبنی بر وصول یک فقره چک سرقتی در سطح شهر سهند، شناسائی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرگرد محمد نعمتی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران با استفاده از شیوه های های خاص پلیسی، یک نفرمتهم را شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند که وی در بازجوئی های علمی پلیس به سرقت چند فقره چک و کارت بانکی از داخل خودروها اعتراف کرد که در بازرسی از منزل وی تعداد شش فقره چک و سه عدد کارت بانکی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسکو همچنین تصریح کرد: متهم دستگیر شده در این ارتباط با تشکیل پرونده قضائی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم تا اسناد و اشیاء قیمتی خود را در جای امن و مطمئن مانند گاوصندوق نگهداری و از گذاشتن آنها در داخل خودرو خودداری کنند و در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، بلافاصله مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 3849479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha